Pakej Tahunan Perkhidmatan Setiausaha Syarikat kami merangkumi:
- Bertindak sebagai Setiausaha Korporat berdaftar oleh kakitangan profesional bertauliah kami (Warganegara Malaysia)
- Menyimpan dengan selamat cop mohor syarikat, jika ada
- Menyelenggara Minit Mesyuarat dan Buku Daftar
- Menyelenggara Polisi Pendedahan Pemilik Benefisial
- Penyediaan alamat pejabat berdaftar #
- Nasihat mengenai perkara setiausaha/statutori/pematuhan/perakaunan/cukai/GST
- Memantau dan memastikan pematuhan terhadap keperluan undang-undang berkaitan, khususnya di bawah Akta Syarikat dan Akta Cukai Pendapatan. Peringatan pematuhan secara berkala melalui emel.
** Jika jumlah pengarah, pemegang saham, atau pemilik benefisial melebihi 3 orang atau entiti – yuran semakan ketekunan wajar (due diligence) sekali sahaja sebanyak RM100 bagi setiap orang atau entiti akan dikenakan.
# Penggunaan premis pejabat 3E sebagai Alamat Berdaftar syarikat anda adalah untuk memenuhi keperluan statutori di bawah Akta Syarikat di mana semua rekod statutori hendaklah disimpan dan boleh diakses oleh orang awam. Oleh itu, adalah amalan biasa bahawa alamat berdaftar adalah alamat pejabat Setiausaha Syarikat. Harap maklum bahawa penyediaan alamat berdaftar sudah termasuk dalam pakej perkhidmatan setiausaha syarikat kami.
Penyediaan Alamat Pejabat Berdaftar merangkumi:
- Penyata surat tersedia atas permintaan
- Perkhidmatan imbasan surat percuma atas permintaan
- Pemberitahuan surat/bungkusan harian percuma melalui emel
- Pengambilan sendiri surat dan bungkusan antara Isnin hingga Jumaat: (9 pagi hingga 6 petang) (tiada yuran pengendalian)
- Penerimaan surat biasa, surat udara, bungkusan (bawah 3 kg) atau surat berdaftar *
- Penghantaran semula surat / Pengaturan kurier ke alamat tempatan/luar negara setiap hari/mingguan/bulanan disediakan (Yuran perkhidmatan RM1 dikenakan bagi setiap penghantaran)
* Kelulusan mesti diperolehi untuk mana-mana barangan berat / bungkusan (terutamanya jika ia lebih daripada 3 kg) yang dihantar ke alamat pejabat berdaftar. Yuran pengendalian harian dan yuran storaan perlu diambilkira.
** Untuk pengumpulan surat / bungkusan dari pejabat 3E, sila bawa dokumen pengenalan diri seperti NRIC, lesen memandu, pasport, dan sebagainya untuk tujuan pengesahan identiti. Jika orang yang akan mengutip surat / petak (s) bukan pengarah Syarikat tetapi kakitangan yang diberi kuasa, sila berikan kepada kami surat kebenaran yang ditandatangani oleh pengarah sebelum kami boleh melepaskan surat / petak (s) kepada orang yang diberi kuasa. Dalam apa jua keadaan jika 3E tidak dapat mengesahkan identiti orang yang mengumpul surat, 3E boleh membuat usaha terbaik untuk mencuba cara lain seperti menghubungi pengarah melalui panggilan telefon, e-mel atau lain-lain tele – Komunikasi bermaksud untuk tujuan itu. Jika mana-mana pengesahan sedemikian gagal, 3E berhak untuk menolak pengumpulan percubaan.
Sila ambil perhatian bahawa alamat pejabat berdaftar tidak boleh dikelirukan dengan alamat perniagaan syarikat anda. Untuk tujuan permohonan lesen, ia adalah wajib untuk mempunyai premis fizikal bagi permohonan lesen dan pihak berkuasa yang berkenaan akan meminta dokumen-dokumen sokongan daripada syarikat pemohon untuk mengesahkan bahawa syarikat yang memohon beroperasi di premis fizikal tersebut. Oleh itu, alamat pejabat berdaftar kami TIDAK boleh dinyatakan sebagai alamat perniagaan anda untuk permohonan lesen
Yuran kami adalah salah satu sebut harga terbaik di pasaran diantara pesaingan setandingan kami. Dengan persekitaran kerja yang dinamik dan mencabar, kami masih mampu untuk mengekalkan yuran yang terendah di pasaran tanpa menjejaskan kualiti perkhidmatan yang tinggi. Perbezaan dalam perkhidmatan kami akan dimaklumkan kepada anda mengapa anda harus mengelak daripada pembekal perkhidmatan kesetiausahaan yang rendah cajnya.
Hubungi kami hari ini di info@3ecpa.com.my untuk rundingan tanpa obligasi
Caj Perkhidmatan Asas Korporat rutin bukan kesetiausahaan dan Pengeluaran
| Pakej Asas yang ada | Bayaran (RM) |
| Carian Nama Syarikat (setiap permohonan) | RM 100 |
| Penukaran nama syarikat | RM 500 |
| Profil SSM Syarikat (setiap syarikat) | RM 100 |
| Syarikat Imejan SSM (iaitu bentuk Berkanun) | RM 50 |
| Peningkatan modal saham terbitan | Dari RM 350 untuk peruntukan pertama RM 100 setiap peruntukan tambahan |
| Pemisahan Saham-saham | Dari RM 250 |
| Pemindahan Saham (tidak termasuk duti setem dibayar) | Dari RM 250 setiap borang pemindahan |
| Pengeluaran / Penggantian sijil saham | Dari RM 250 |
| Resolusi Pengisytiharan Dividen | RM350 untuk pemegang saham pertama RM100 setiap pemegang saham tambahan |
| Perubahan pada pemilik Bermanfaat, pengawal Registrable dan Penama pengarah nomini | Dari RM100 setiap individu |
| Perubahan Jenis Perniagaan | RM200 |
| Pertukaran Alamat Perniagaan (dan / atau) Pertukaran Alamat Accounting Records | RM150 |
| Pelantikan / Peletakan jawatan Pengarah | Dari RM 250 bagi setiap Pengarah |
| Kemas kini butiran Pengarah | RM 100 bagi setiap pengarah |
| Penukaran Setiausaha dan pejabat berdaftar | RM 300 |
| Pelantikan Juruaudit Pertama | RM 200 |
| Pertukaran Juruaudit | RM 400 |
| Penukaran Kewangan Akhir Tahun | RM 400 |
| Pembukaan / Penutupan Akaun Bank | RM 150 |
| menandatangani keluar dokumen di cawangan bank oleh Setiausaha Syarikat / Pengarah Penama | Dari RM 500 |
| Perubahan Penandatangan Bank Yang Dibenarkan / Penandatangan | RM 150 |
| Permohonan Lanjutan Masa untuk Mesyuarat Agung Tahunan | RM 300 |
| Pindaan Perlembagaan (sebelum ini dikenali sebagai Memorandum dan Artikel Persatuan) | Dari RM 600 |
| Lodgemen sesuatu Perlembagaan yang baru untuk Syarikat anda dengan SSM @ | Dari RM 400 |
| Pembelian / Penjualan Perjanjian Hartanah / Penyewaan | Dari RM 150 |
| Yuran pemprosesan penamatan (Perkhidmatan Setiausaha) | RM 500 |
| Yuran pemprosesan penamatan (Pengarah penama dan perkhidmatan setiausaha) | RM 1,000 |
| Pemeriksaan fail rekod berkanun | RM 500 bagi setiap lawatan |
| Menghadiri Mesyuarat oleh Setiausaha Korporat atau wakil (dalam Pejabat 3E ) (Tidak termasuk pembayaran dan Rekod minit) | Dari RM 400 bagi setiap jam |
| Surat Pengesahan oleh Setiausaha bahawa Syarikat tidak mempunyai Perlembagaan | Dari RM 100 |
| Surat Pengesahan Maklumat Syarikat oleh Setiausaha | Dari RM 400 |
| Surat Pengesahan minit untuk Tujuan Audit oleh Setiausaha | Dari RM 150 |
| Penutupan Syarikat – Pembatalan | Dari RM 2,000 |
| Sijil Dokumen Berkanun | RM 5 bagi setiap halaman |
| Sijil Dokumen Tidak Berkanun (contohnya kad pengenalan, pasport, dan lain-lain) | RM 50 bagi setiap halaman |
| Bayaran rujukan untuk Pembukaan Akaun Bank | RM 50 bagi setiap bank |
| Chop nama | RM 50 bagi setiap unit |
| Meterai sama | RM 100 bagi setiap unit |
| Pembelian Sijil Penggabungan (Seksyen 17) dari SSM | RM 100 |
| Menghapuskan Perlembagaan yang ada (fka Memorandum dan Artikel Persatuan) | RM 150 |
| Menguruskan Pesuruhjaya Sumpah di Kuala Lumpur untuk mengesahkan dokumen | RM 100 setiap penyata kewangan |
| Apa-apa ketetapan lain yang tidak dinyatakan dalam jadual ini | Untuk dinasihatkan |
@ Penggunaan Perlembagaan adalah pilihan di bawah Akta Syarikat 2016 (CA 2016) dan jika anda berminat untuk menerima pakai standad Perlembagaan kami untuk syarikat anda, yuran kami adalah RM400 yang merangkumi yuran setem (RM200). Caj tambahan termasuk untuk penyesuaian Perlembagaan . Antara klausa khas termasuk dalam Perlembagaan standad kami adalah seperti berikut: –
- Menandatangani resolusi lembaga dengan majoriti pengarah (ditandatangani oleh semua pengarah seperti yang dikehendaki di bawah CA 2016)
- Penggunaan meterai biasa (yang berguna apabila sifat pembelian pelanggan)
@@ Pengeluaran itu termasuk bayaran kurier satu kali ke alamat tempatan di Semenanjung Malaysia untuk dokumen di bawah 0.5 kg sahaja.
(Nota: Kadar kurier kadar penuh dikenakan untuk dokumen yang beratnya melebihi 0.5 kg).
Untuk permintaan pensijilan dokumen berkanun / bukan statutori, bayaran kurier dikenakan dan tertakluk kepada yuran pemprosesan sebanyak RM1 di atas fi kurier tersebut, untuk setiap perkiraan.
Untuk urusan pos / kurier, deposit mel minimum RM100 diperlukan. Deposit mel akan digunakan untuk bayaran pos / kurier yang ditanggung berkenaan dengan syarikat anda dan juga yuran pemprosesan kami sebanyak RM1 untuk setiap susunan. Simpanan tersebut tidak dibenarkan untuk digunakan untuk mana-mana perkhidmatan lain kami kerana ia melayani tujuan yang berbeza atau diimbangi dari deposit keselamatan perkhidmatan pengarah nomini (jika ada). Kami akan memaklumkan anda untuk menambah akaun deposit apabila ia jatuh rendah atau telah digunakan sepenuhnya dan deposit baki akan kekal dengan kami untuk penghantaran masa depan atau dikembalikan sekiranya berlaku penamatan perkhidmatan kami.